Sunday, February 15, 2009

9 Februari 2009-14 Februari 2009

Minggu 6

Tarikh : 9 Februari 2009 (Isnin)
Catatan : Cuti Tanpa Gaji
Menghadiri temuduga jawatan Pembantu Amanah (AIM) di
Regalis Court, Jalan Satok, Kuching

Tarikh : 10 Februari 2009 (Selasa)
Subjek : Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan (PSK)
Tingkatan : 3J
Masa : 2.00-3.10pm
Catatan : Mengawas Ujian Gerak Gempur PMR 2009
Bahasa Melayu Kertas 1 (2.00-3.00 petang)

Subjek : Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan (PJK)
Tingkatan : 3C
Masa : 3.25-4.35pm
Catatan : Mengawas Ujian Gerak Gempur PMR 2009
Bahasa Melayu Kertas 2 (4.20-6.20 petang)

Subjek : Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan (PSK)
Tingkatan : 3M
Masa : 5.10-6.20pm
Catatan : Mengawas Ujian Gerak Gempur PMR 2009
Bahasa Melayu Kertas 2 (4.20-6.20 petang)

Tarikh : 11 Februari 2009 (Rabu)
Subjek : Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan (PSK)
Tingkatan : 3F
Masa : 12.50-2.00pm
Catatan : Mengawas Ujian Gerak Gempur PMR 2009
Bahasa Inggeris Kertas 1 (2.00-3.00 petang)


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN

Matapelajaran : BAHASA MALAYSIA
Tingkatan : Peralihan
Tarikh : 11 Februari 2009 (Rabu)
Masa : 2.00-3.10pm
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Unit 3: Amalan Hidup Sihat
1. Mendengar dan bertutur
2. Mendengar arahan
3. Membuat keputusan
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. Mendengar, bertutur dan berbincang tentang tajuk dengan
bertatasusila.
2. Membuat keputusan yang tepat berdasarkan hasil perbincangan
Fokus Utama : 4.0, 4.1
Fokus Sampingan : Aras 1, Aras 2, Aras 3
Aktiviti : 1. Mendengar dan menyebut perkataan pada teks.
2. Perbincangan bersama guru.
3. Membuat keputusan berdasarkan hasil perbincangan.
4. Membuat latihan.

Ilmu : Kesihatan
Kemahiran Bernilai
Tambah : Kemahiran Berfikir
Bahan Bantu Mengajar : Buku teks, buku latihan
Refleksi : Pelajar mampu mendengar dan menyebut perkataan. Tetapi,
kebanyakan mereka masih belum mampu membuat keputusan
seperti yang diharapkan.

Tarikh : 11 Februari 2009 (Rabu)
Subjek : Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan (PJK)
Tingkatan : 3K
Masa : 5.10-6.20pm
Catatan : Mengawas Ujian Gerak Gempur PMR 2009
Bahasa Inggeris Kertas 2 (4.45-615 petang)

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN

Matapelajaran : BAHASA MALAYSIA
Tingkatan : Peralihan
Tarikh : 12 Februari 2009 (Khamis)
Masa : 12.50-2.00pm
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Sintaksis (Frasa Nama+Frasa Kerja)
1. Memadankan frasa
2. Membina ayat tunggal
3. Membina ayat majmuk gabungan
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pelajaran, pelajar
akan dapat :
1. Membina dan menulis ayat tunggal dan ayat majmuk dalam
sesuatu penulisan teks tentang sesuatu tajuk.
Fokus Utama : 8.0, 8.2
Fokus Sampingan : Aras 1(i), Aras 2(i), Aras 3(i)
Aktiviti : 1. Membina dua ayat tunggal dan menggabungkannya dengan kata
hubung yang sesuai.
2. Membina dua dan lebih ayat tunggal dan
menggabungkannya dengan kata hubung yang sesuai.
3. Membina satu ayat induk dan beberapa ayat kecil dengan
menggabungkannya dengan kata hubung yang sesuai.

Ilmu : Kemasyarakatan
Kemahiran Bernilai
Tambah : Belajar cara belajar
Bahan Bantu Mengajar : Buku teks, buku latihan, buku tatabahasa dewan
Refleksi : Pelajar boleh membuat latihan. Akan tetapi, mereka masih
memerlukan bantuan guru.

Tarikh : 12 Februari 2009 (Khamis)
Subjek : Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan (PJK)
Tingkatan : 3G
Masa : 4.35-5.45pm
Catatan : Mengawas Ujian Gerak Gempur PMR 2009
Sains Kertas 2 ( 4.45-6.15 petang)

Tarikh : 13 Februari 2009 (Jumaat)
Subjek : Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan (PJK)
Tingkatan : 3H
Masa : 4.00-5.10pm
Catatan : Mengawas Ujian Gerak Gempur PMR 2009
Matematik Kertas 2 (4.30-6.15 petang)

Matapelajaran : BAHASA MALAYSIA
Tingkatan : Peralihan
Tarikh : 13 Februari 2009 (Jumaat)
Masa : 5.10-6.20pm
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Pengayaan (latihan)
1. Mencantumkan ayat tunggal
2. Mengenalpasti kesalahan ejaan pada ayat.
3. Mengenalpasti kata ganti nama yang betul pada ayat.
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pelajaran, pelajar akan
dapat :
1. Mencantumkan ayat tunggal
2. Mencari kesalahan ejaan pada ayat dan membetulkannya.
3. Memilih kata ganti nama yang betul pada ayat.

Fokus Utama : 8.0,8.2
Fokus Sampingan : Aras 1(i), Aras 2(i), Aras 3(i)
Aktiviti : 1. Membuat latihan
Ilmu : Kemasyarakatan
Kemahiran Bernilai
Tambah : Belajar cara belajar
Bahan Bantu Mengajar : Buku teks, buku latihan, buku aktiviti murid
Refleksi : Pelajar membuat latihan yang diberi. Sebahagiannya dibuat sebagai
kerja rumah.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN

Tarikh : 14 Februari 2009
Tingkatan : 3H
Hari : Sabtu (Ganti Jumaat)
Masa : 2.10-3.20pm
Tunjang
Pembelajaran : Kecergasan
Tajuk Pembelajaran : Kemahiran : Futsal
Objektif pembelajaran : Di sepanjang pembelajaran murid-murid dapat:-
Psikomotor : 1. Melakukan aktiviti daya tahan otot.
Kognitif : 1. Melakukan kemahiran asas dengan teknik yang betul.
2. Menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Afektif : 1. Menunjukan tanggungjawab dalam aktiviti kumpulan.
Aktiviti : 1. Perbincangan tentang tajuk dan memanaskan badan.
2. Pembahagian murid-murid kepada kumpulan.
3. Permainan.
4. Menyejukkan badan.

KBKK :
Nilai Murni : Semangat sukan, jujur
Persediaan guru : Bola futsal, skitel
Persediaan murid : Pakaian sukan lengkap
Kaedah guru : Perbincangan
Refleksi : Pelajar menunjukan semangat kesukanan yang tinggi.
Kebanyakan daripada mereka boleh bermain dengan baik.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN

Matapelajaran : BAHASA MALAYSIA
Tingkatan : Peralihan
Tarikh : 14 Februari 2009 (Sabtu ganti Jumaat)
Masa : 3.20-4.30pm
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Bacaan Luas
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
5.1. Membaca dengan kuat perkataan dan ayat dengan sebutan
dan intonasi yang betul serta memahami perkara yang dibaca.
Fokus Utama : 5.0, 5.1
Fokus Sampingan : Aras 1, Aras 2, Aras 3
Aktiviti : 1. Membaca teks beramai-ramai dengan bantuan guru.
2. Guru memanggil pelajar secara perseorangan dan menguji
tahap pembacaan mereka.
Ilmu : Kesihatan
Kemahiran Bernilai
Tambah : Pembelajaran Konstruktivisme
Bahan Bantu Mengajar : Buku teks, buku aktiviti murid, Bacalah Sayang 1 dan 2
Refleksi : Hanya 7 pelajar yang sempat diuji. 3 daripada mereka masih
belum boleh membaca dengan lancar. Mereka disuruh membaca
buku Bacalah Sayang 1 dan 2.

No comments:

Post a Comment